-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17365 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا بعضي موجودات براي مزاحمت انسان بايد نابود شوند، اگر بي خاصيّت هستند اصلا چرا آفريده شوند؟
هيچ موجودي در اين جهان بدون خاصيّت نيست. حتّي سوسكي كه در كثافت ها زندگي مي كنند! چنانكه اكنون با مطالعات علمي آشكار شده است گياهاني كه در بيابان از كنار آنها مي گذريم يا زيرپاي خود لِه مي كنيم بعد از چندي قدرشان شناخته مي شود. امّا هنگامي كه يك موجود مزاحم موجودي ارزشمندتر مي شود، درحقيقت مزاحم يك كمال مي شود و لازم است نابود شود.
گاهي گفته مي شود چرا بايد يك مرغ بي زبان! را كشت كه آدمها آنرا بخورند در حالي كه ما غافل هستيم كه كمال مرغ آن است كه به يك ارگانيزم با شعور و ادراك وارد شود و تبديل به مرحله بالاتر شود. مگر آنكه انسان نيز سقوط كند و فقط براساس غريزه نجورد نه وظيفه. چنانكه بزرگاني چنين مراقبتهايي بر خويش داشتند. درباره ملاهادي سبزواري صاحب منظومه آمده است كه غالب غذاي ايشان نان و دوغ بود يك بار در سفره مرغ هم گذاشته بودند و ايشان مشغول غذاي معمول خود شد. دخترشان گفت: پدر گوشت مرغ ميل كنيد زيرا اين در بدن شما تبديل فكر و اطاعت خوا مي شود و كمال اوست.
حاجي فرمود: در همين شك دارم! در هر حال دين اسلام با تعقل و يا حتّي عواطف واقع گرايانه پي ريزي شده و با احساسات كودكانه و مقلدانه بعضي از نويسندگان(1) تحليل نمي شود. در هر صورت در رابطه با پرسش فوق ما هرگز دستوري نداريم كه به حشره اي
ـــــــــــــــــــــ
1 - فوائد گياهخواري، صادق هدايت، حرفهايي در اين باره دارد.

ـ8ـ
در يك بيابان كمترين آزادي داشته باشيم بلكه امر به عكس است.
در حج احكام زيبا و قابل تأمّلي در دوران احرام داريم. ولي هنگامي كه اين مزاحمت به نوعي با زندگي جاري انسان رابطه يافت وظيفه عوض مي شود و قضيه بسيار روشن و معقول است.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ9ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.